Educational Objectives - Program Outcomes
|
EDUCATIONAL OBJECTIVES |
||
PROGRAM OUTCOMES |
1.Working in organizations that are pioneers or develop new technologies/products in the fields of mechanical engineering |
2. Taking part as a mechanical engineer in PROJECTS of international standards |
3.To be a mechanical engineer serving the purpose of improving the SOCIETY'S QUALITY OF LIFE |
1. Sufficient knowledge of mathematics, science and related engineering disciplines; ability to use theoretical and applied knowledge in these fields in complex mechanical engineering problems |
X |
|
|
2. Ability to identify, define, formulate and solve complex mechanical engineering problems; for this purpose, the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods |
X |
|
|
3. Ability to design a complex system, process, device or product to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; for this purpose, the ability to apply mode |
X |
|
|
4. Ability to develop, select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in mechanical engineering applications. |
X |
|
|
5. Ability to use information technologies effectively |
|
X |
|
6. The ability to design, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the study of complex mechanical engineering problems or mechanical engineering-specific research topics |
|
X |
|
7. Ability to work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams; individual study skills |
|
X |
|
8. The ability to communicate effectively in Turkish orally and in writing; knowledge of at least one foreign language; ability to write effective reports and understand written reports, to prepare design and production reports, to make effective presentations, to give and receive clear and understandable instructions |
|
X |
|
9. Awareness of the necessity of lifelong learning |
|
|
X |
10. The ability to access information, follow developments in science and technology, and constantly renew oneself |
|
|
X |
11. Behaving in accordance with ethical principles, awareness of professional and ethical responsibility; information about standards used in engineering applications |
|
|
X |
12. Knowledge of business practices such as project management, risk management, and change management |
|
X |
|
13. Awareness of entrepreneurship and innovation; information about sustainable development |
|
|
X |
14. Information about the effects of engineering practices on health, environment and safety in universal and social dimensions. |
|
|
X |
15. Information about the problems of the age reflected in the field of engineering |
|
|
X |
16. Awareness of the legal consequences of engineering solutions |
|
|
X |
|
EĞİTİM AMAÇLARI |
||
PROGRAM ÇIKTILARI |
1.Makina mühendisliği ile ilgili alanlarda öncü veya yeni teknoloji/ürün geliştiren KURULUŞLARDA çalışmak |
2.Uluslararası standartlardaki PROJELERDE makina mühendisi olarak görev almak |
3.TOPLUMUN YAŞAM KALİTESİNİ iyileştirme amacına hizmet eden makina mühendisi olmak |
1.Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık makine mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi |
X |
|
|
2.Karmaşık makine mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
X |
|
|
3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
X |
|
|
4.Makina mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi |
X |
|
|
5.Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
|
X |
|
6.Karmaşık makine mühendisliği problemlerinin veya makine mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
|
X |
|
7.Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda, etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi |
|
X |
|
8.Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
|
X |
|
9.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci |
|
|
X |
10.Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
|
|
X |
11.Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
|
|
X |
12.Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi |
|
X |
|
13.Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
|
|
X |
14.Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi |
|
|
X |
15.Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi |
|
|
X |
16.Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
|
|
X |